Bangkok (The Grand Palace)

Atgal į Tailandą! Šį kartą ne svajonių paplūdimiai, o žmonių, mašinų, tuk-tuk’ų, maisto prekeivių, dangoraižių, barų ir prekybininkų pilna sostinė – Bankokas.  Miestas, kuris niekada nemiega. Miestas, kuriame transporto kamščiai dar didesni nei Kvala Lumpūre, o su Vilniuje esančiais net ir neverta lyginti. Bankokas talpina daugiau nei 8 milijonus gyventojų! Man vis dar sunku suvokti tokį mąstą žmonių viename MIESTE.

Į Bankoką keliavau kartu su Klemensu. Maršrutas: Kuala Lumpur > Bangkok > Kuala Lumpur. Kol Malaizijoje Ramadano pabaigos proga visi šventė ir atostogavo, nusprendėme pabėgti į Tailando sostinę ir ten praleidome  tris dienas.

Užbėgant įvykiams už akių, trumpas filmukas:

Cyberjaya bus stop

Kaip žinia, azijiečiai nėra labai aukšti žmonės, tad vietos tokiam aukštam kaip Klemensas AirAsia lėktuve buvo dar mažiau nei naudojantis europietiškomis pigiomis skrydžių linijoms. O pilnas lėktuvas nuolat rėkiančių kiniečių ir kitų Azijos šalių gyventojų galėtų lengvai tapti tikru galvos skausmu, jei neturi ausinukų.

Kuala Lumpur - Bangkok (AirAsia plane)

Po keletos valandų pasiekėme Bankoko Don Mueang oro uostą. Tai pats seniausias oro uostas Azijoje ir vienas seniausių visame pasaulyje, atidarytas dar 1914 metais. Ir tikrai būnant ten jautėsi tas senoviškumas ir modernumo nebuvimas – žemos lubos, senas tamsus betonas, mažai arba jokių informacinių ekranų, net kvapas sudarė tą senumo įspūdį. Nors mieste yra ir kitas, naujesnis oro uostas, tačiau rinkomės Dong Mueang dėl mažesnės skrydžio kainos.

Iš čia iki savo hostelio norėjome nuvykti kuo įmanoma pigiau, t.y. ne su taxi, bet naudojantis viešuoju transportu. Tad, tik susitvarkę reikalus muitinėje ir gavę vizas, oro uoste susiradome info punktą, kuriame mums paaiškino, kaip nuvykti iki mūsų hostelio. Planas buvo toks – važiuoti maždaug pusvalandį autobusu ir tada persėsti į Skytrain (traukinį). Gerai, kad geros širdies vietinis, mokantis angliškai, nusprendė mum padėti, nes nei bilietų pardavinėtoja, nei vairuotojas nesuprato, ko klausiame. Jis lipo toje pačioje stotelėje, kaip ir mes, tuomet mums padėjo nusipirkti bilietą ir nuolat mus stebėjo, kad nepasiklystume.

Pasirodo, nebuvo taip sunku susigaudyti tiek viešojo transporto sistemoje, tiek ieškant hostelio. Jį pasiekėme jau sutemus, tad pirmąją dieną spėjome tik nusiprausti ir nueiti pavalgyti. Radome labai jaukų namų restoranėlį. Pastebėjau, kad pietryčių Azijoje gana dažnas tokio restorano tipas – savo namuose vieną erdvę žmonės išskiria restoranėliui ir ten priima lankytojus. Užsisakiau savo mėgstamiausio Tailando patiekalo – Thai stir-fry daržovės (įvairios daržovės apkepintos su padažu).  Klemensas valgė vištieną su ryžiais. Ir dviem gabaliukais agurko. 😀

Bangkok

Veggies stir fry thai style

Transportas

Įsikūrėme viename iš naujųjų miesto rajonų Silom (yra ir kitas – Sukhumvit). Kadangi iki Skytrain pėsčiomis tik 10-15 min. susisiekimas su likusiu miestu gana geras.

Bankoke transporto pasirinkimas gana platus: skytrain, metro, tuk-tuk, taksi, upės taksi. Mes dažniausiai naudojomės Skytrain. Traukinio bėgiai iškelti virš visų kelių, tad važiuojant pro langus gali stebėti visą miestą. Taip pat Skytrain pagalba pasiekdavome metro, kuris jungė Silom ir Sukhumvit rajonus.

Bangkok (Skytrain)

Visa viešojo transporto sistema labai paprasta ir aiški. Bilieto kaina priklausydavo nuo to, kiek stotelių važiuosi, tad viskas, ko reikėdavo – išsikeisti pinigų, sumesti į aparatą ir paspausti mygtuką. Ant gautos kortelės pavaizduotas visas skytrain ir metro planas padeda nepasimesti. Dar vienas gerąja prasme nustebinęs dalykas buvo tai, kad laukimo aikštelėje viskas turi savo vietas – prie kiekvieno įlipimo žmonės sustoja vorele, palikdami vietos išlipti kitiems iš traukinio, niekas nesigrūda ir nesistumdo (priešingai nei Vilniaus troleibusuose, kur močiutės tiesiog jėga kovoja už vietą ir braunasi priekin dar tau nespėjus palikti transporto). Kur beeitum yra nuorodos, užrašai, rodyklės. Kol kas tai pati paprasčiausia viešojo transporto sistema, kokia buvau naudojusis.

Bangkok public transport

Bangkok (public transport)

Taksi naudojomės tik kartą, kai vykome į oro uostą (reikėjo būti labai anksti ryte, o viešasis transportas dar nedirbo). Bet esu skaičiusi, kad nesėsti į tuos, kurie nėra įsijungę taksometro. Ir, sprendžiant iš to, kokie kamščiai būna Bangkoke, geriau nesirinkti taksi esant piko metui.

Tuk-tuk patartina rinktis tik pramogai. Taip darėme ir mes – pravažiavom vieną kartą, bet prieš tai dar gerai nusiderėję kainą. Tuk-tuk’o vairuotojai tik ir gaudo užsieniečius ir siūlo dvigubas, o kartais net ir trigubas kainas.

Deja, bet metro ir skytrain pasiekiami tik naujuose miesto rajonuose. Senajame Bankoke galim naudotis tik taksi, tuk-tuk ir laivų taksi.

Bangkok

Maždaug 15-20 min. kelio pėsčiomis nuo mūsų hostelio buvo stotelė, kurios mums ir reikėjo norint pasiekti laivą. Chao Phaya upės krantuose iš viso yra daugiau nei 15 pagrindinių laivų stotelių. Laivų čia atplaukia įvairių – nuo ypač pigių iki daug kainuojančių. Taip pat kiti siūlo ir longtail boat, bet pigiausias variantas – rinktis vietinių naudojamą laivą, turintį oranžinę vėliavą. Taksi su mėlyna vėliavėle yra skirta turistams ir kainuoja bene 5 kartus brangiau. Ši transporto rūšis daug painesnė, bet gana pigi ir pradžioje labai įdomi (dar niekada neteko naudotis taksi upėje).

Bangkok (public transport)

Bet atgal grįžti vis tiek teko turistiniu laivu (su mėlyna vėliavėle). Vienintelė prabanga ta, kad yra gidė, kuri laužyta anglų kalba pasakoja apie praplaukiamus miesto objektus. Na, dar gavome atsisėsti.

Wat Arun

Antrąją kelionės Bangkoke dieną aplankėme budistų šventyklą Wat Arun. Žodėlis wat reiškia šventyklą, tad Wat Arun išvertus į lietuvių kalbą – Aušros šventykla.

Deja, šventyklos pagrindinis bokštas šiuo metu uždarytas ir patekti į pačią šventyklą nepavyko. Bet aplink esantys bokšteliai, išpuošti spalvotu porcelianu, ir įvairiomis figūromis, vaizduojančiomis senovės Kinijos kareivius ir gyvūnus ir kitus keistus objektus, mane sužavėjo.

Bangkok (Wat Arun)

The Grand Palace

Pačiame Bankoko centre pastatų komplekas – Didieji rūmai – pradėtas statyti 1782 metais ir šiuo metu tai bene daugiausiai turistų sulaukiantis objektas visame Tailande. Nors atvykome iš pat ryto, bet žmonių jau buvo pilna, o po kelių valandų prie įėjimo eilės kone patrigubėjo.

Bangkok (The Grand Palace)

Įvairūs pastatai, salės, sodai, kiemai… šio komplekso žemėlapį sudaro net 35 objektai. Pastatai išpuošti įvairiausiomis detalėmis, stiklo mozaikomis, porcelianu, o kai kas net ir auksu ar sidabru. Viskas blizga ir, atrodo, dar labiau kaitina ir taip neapsakomai karštą orą. Na, bet pamatyti čia tikrai yra ką, jei tik pavyksta prasibrauti pro kiniečių minias. 😀

Wat Pho

Visai šalia Didžiųjų rūmų įsikūrusi Wat Pho šventykla garsi milžiniška viduje esančia 46 metrų ilgio ir 15 metrų aukščio gulinčia Buda.

Bangkok (Wat Pho)

Guli ji todėl, kad norėta pavaizduoti miegančio arba gulinčio liūto pozą. Šios Budos pėdos – 3 m aukščio ir 4,5 m ilgio. Kiekviena pėda padalinta į 108 dalis, vaizduojančias nešančius laimę simbolius, kuriuose galima įžvelgti Budą – gėlės, šokėjai, balti drambliai, tigrai ir kiti. 108 pastato koridoriuje esantys bronziniai dubenėliai vaizduoja tuos laiminguosius simbolius, o šventyklos lankytojai gali į kiekvieną jų įmesti po monetą – sako, kad neša laimę. Bet tuo pačiu tai papildoma parama vienuoliams Wat Pho išlaikymui.

Wat Po laikoma viena seniausių Bankoko šventyklų, be to, čia anksčiausiai prasidėjo valstybinis Tailando švietimas. Be Budos milžinės šventyklos komplekse galima rasti daugiau, bet jau mažesnių Budų skulptūrų, taip pat daugiau nei 20 kitų objektų – pastatų, sodų, vienuolynų, meldimosi salių.

The Golden Mount (Wat Saket)

Wat Saket – tai dar viena Budistų šventykla, pūpsanti ant kalno. Vieta populiari tuo, kad įveikus apie 300 laiptelių atsiveria panoraminis Bankoko vaizdas.

Bangkok (The Golden Mount (Wat Saket))

China Town

Kiniečių kvartalas, kaip įprasta, tikras skruzdėlynas, pilnas įvairiausio gatvės maisto.

Bangkok (China Town)

Tačiau ilgai čia neužsibuvom, net paragauti nieko nesinorėjo, bet pakeliui radom gražią šventyklėlę, pamatėm China Town vartus ir centrinę miesto stotį.

Soi Cowboy

Na ką, norėjom ir to naktinio gyvenimo bent akies kampučiu pamatyt… Bet nesitikėjau tokios traumos gaut. 😀 Soi Cowboy realiai yra tokia gatvelė, kurioje pilna naktinių barų ir klubų. Prie durų tavęs laukia apatiniais „pasipuošusių“ tailandiečių (nežinia ar tai moterys, ar vyrai), o kas antras sutiktas vyras siūlo įsigyti laikrodį. Žodžiu, stengėmės kuo greičiau šiaušt iš tos baltųjų diedukų turistų pamėgtos vietos. 😀 Ai, dar šitoj vietoj „Pagirios 2“ buvo filmuojamos. Tai tiek.

Bangkok (Soi Cowboy)

Chatuchak Weekend Market

Didžiausias turgus visame Tailande, veikiantis tik savaitgalis. Geriausia apsilankyti iš pat ryto, nes po pietų nebeįmanoma praeiti pro žmonių skruzdėlyną. Turgus padalintas į 27 dalis ir turi daugiau nei 8000 prekybstalių. Gali nusipirkti beveik bet ką. Ir dar masažą pasidaryt, kai pavargsti vaikščiot.

Bangkok (Chatuchak Weekend Market)

Labiausiai nustebino, kad pas vieną iš močiučių radom lietuviško alaus kamštelių imitacijas! Bandėm klaust, iš kur gavo, bet ryškiai nekalbėjo angliškai. 😀

Maistas

Na ir kaip pabuvojus Pietryčių Azijoje neparagausi vaisių karaliaus Duriano? Apsirūpinę suvenyrais ir nusipirkę keletą skiltelių šio azijiečių išliaupsinto vaisiaus prisėdome šalia turgaus esančiame parkelyje. Paragavom smirdaliaus. Skonis gana švelnus ir, tiesą pasakius, nebuvo nei labai geras, nei labai blogas, nors teigiama, kad durianą arba dievina, arba jo nekenčia. Tekstūra irgi įdomi – minkštimas pilnas „siūlų“, bet pats vaisius gana minkštas, kreminis. Tikėjomės kažko ypatingesnio. Bet net ir kvapas nebuvo toks jau blogas. Tikriausiai dėl to, kad yra ne viena duriano rūšis, skiriasi auginimo sąlygos ir t.t. Be to, kaina tokių kelių skiltelių – beveik 8-9 eurai.

Durian

Na, o maistas Tailande man patiko – daug daržovių, neperkepinta. Vieną dieną užsukom į vieną mažą namų restoranėlį ir taip skaniai ir pigiai pavalgėm! Valgiau ryžių makaronus su daržovėmis. Nerealiai skanūs. Gaila, kad nei nuotraukos padariau, nei vietos pavadinimą užsirašiau.

Paragavau ir tradicinio gatvėje kepamo blyno. Saldu be proto. 😀 Ir, aišku, kaip be kokoso. ♥

Bangkok (thai roti)

Bankokas

Živilė

Esu Živilė Sadauskaitė, Vilniaus Gedimino technikos universiteto trečio kurso multimedijos ir kompiuterinio dizaino studentė. Pavasario semestrą praleisiu Limkokwing kūrybinių technologijų universitete, Malaizijoje.