cover-1

Malaizijoje dienos jau ėjo į pabaigą, tad norėjosi suspėti aplankyti dar keletą vietų prieš išvykstant ir, žinoma, praleisti kuo daugiau laiko su ten sutiktais draugais. Kartu su Liza, Abed ir Nasar kelioms dienoms išsinuomavome mašiną ir patraukėme aukštumų link – ten, kur oro klimatas panašesnis į lietuvišką vasarą, kur ne taip karšta, o naktimis netgi šalta pasidaro.

Nuvykome iki Cameron ir Genting aukštumų. Įsimintinos dienos su puikia kompanija, daug juoko, šypsenų ir nuotykių! Štai keletas jų:

CAMERON HIGHLANDS

Atstumas nuo Cyberjaya, miesto, kuriame gyvenome, iki Cameron Highlands – apie 200 km. Cameron labiausiai žinoma dėl arbatų plantacijų ir vėsaus oro, be to čia nemažai ir braškių augintojų bei kitokių ūkininkų, džiunglių takų ir kalnų.

Didžiausias iššūkis keliaujant į Cameron – mašina įveikti siaurą ir vingiuotą, maždaug 50 km besidriekiantį, kelią į aukštumas. Ypač, kai užklumpa audra ir dar labiau apsunkina matomumo sąlygas.

Pakeliui sustojome pasigrožėti šiuo kriokliu. Šalia jo prekiavo bananais, rambutan’ais ir mangosteen‘ais  mano jau seniau pamėgtais ir nuostabaus skonio vaisiais.

Arbatų plantacijos

Jei buvai Cameron’e ir nevaikštinėjai arbatos plantacijose, tai reiškia, jog nebuvai Cameron’e. Nerealus vaizdas! Tiek daug žalumos ir, rodos, čia pat plaukiantys debesys, tiesiog prikausto dėmesį.

Užsukome ir į šalia esančią kavinukę atsigerti Cameron aukštumų arbatos bei arbatos parduotuvėlę nupirkti dovanų artimiesiems, kad ir jie galėtų pajausti bent truputį Malaizijos skonio.

Cameron Highlands

Mmm, tie vaikystės vasaros rytai, kai bėgi į daržą, kad nuskintum per naktį prinokusias braškes ir gardžiai jas suvalgytum. Būtent šį jausmą ir tą pasakišką skonį man priminė apsilankymas vienoje iš braškių fermų Cameron’e.

Čia pat auga ir daug gėlių, kaktusų, prieskoninių žolelių ir kitų augalų, kokius vasarą galima rasti ir tėvų darže Lietuvoje. Mat klimatas čia panašus – temperatūra apie +20 ir drėgna.

Braškės, daržovės, vaisiai, medus, blynai ir kitas keptas maistas (pvz., VISAS krabas tiesiog išvirtas aliejuje), rūbai, suvenyrai, menkniekiai – visa tai ir dar daugiau galima rasti Cameron’o turguje.

Pamėginau paragauti tą juodą jūros kokosą (žr. nuotraukas apačioje), na, bet skonis nesužavėjo, tiksliau nebuvo jokio skonio. 😀

Cameron Highlands

Antrą dieną pasiryžome kelionei į džiungles! Kaip man patiko tos beveik 3 valandos kelio į šį didžiausią Cameron’o aukštumų kalną. Ir nesvarbu, kad naktį buvo gerai priliję, o dumblas tik apsunkino kelionę ir dar kaip reikiant išpurvino. Buvo verta! Tiek dėl vaizdo, pasiekus viršūnę, tiek dėl visų nuotykių ir gerų emocijų kelyje.

O dar laukė ilgas ilgas kelias atgal į ten, iš kur atėjome. Jeigu ne pakelyje sustabdytos mašinos, būtume kulniavę dar bent 3 valandas. Bet neee, mes nenorėjome tiek laiko gaišti, juolab, kad buvome pavargę ir baisiai norėjome valgyti. Tai tik paskatino šokti į sustabdytos mašinos bagažinę. O ten sutikome tokio paties likimo kaip ir mes vaikinus. Iš viso vienu metu vienoje mašinoje galėjome suskaičiuoti 7 skirtingų tautybių žmones – Portugalija, Olandija, Rusija, Pakistanas, Malaizija, Sirija ir Lietuva… Net nebūčiau susapnavus apie tokius smagius nuotykius!

GENTING HIGHLANDS

Trečios dienos paryčiais išsiruošėme į Genting aukštumas – norėjome ten papulti dar prieš kylant saulei. Vos vos pavyko pamatyti šį grožį, nes iki pat paskutinės akimirkos viską gaubė toks tirštas rūkas, kad net nesupratome, ar atvykome į reikiamą vietą.

Genting Highlands

Ir, negalėjau patikėti, čia man buvo ŠALTA! Malaizijoje. Lauke. Šalta. Bet taip gaivu ir gera! Priminė Lietuvą.

Šiaip pačioje Genting aukščiausioje vietoje viskas įrengta tik turistams. Pilna viešbučių ir kazino (be to, apsilankiau pirmą kartą kazino, bet tik pasivaikščiojau kaip kokiam muziejui 😀 ir aišku nieko nepamačiau, kas mane galėtų sužavėti). Per tuos visus pastatus net nesupratau, kurioj čia vietoj tą saulę kylant pamatyt. Tada dar pasivažinėjom keltuvu virš džiunglių, nes daugiau pramogų čia nelabai rasta.

Galiausiai nuvažiavom iki šalia šventyklos esančios automobilių stovėjimo aikštelės. O ten kaip tik sportinių mašinų suvažiavimas! Buvo laimės vaikinams. 😀

Genting Highlands

Ech, kaip gera būti gamtoje, tarp kalnų, kai debesys tau beveik ranka pasiekiami. Kaip gera kvėpti to tyro ir gaivaus oro į plaučius! Esu dėkinga, kad galėjau tai pamatyti ir patirti. O labiausiai dėkinga, kad likimas suvedė su tokiais nuoširdžiais ir gerais žmonėmis, be kurių ši kelionė nekeltų tokių šiltų prisiminimų. ♥

Ir Malaizijoje gali būti vėsu – Genting ir Cameron

Živilė

Esu Živilė Sadauskaitė, Vilniaus Gedimino technikos universiteto trečio kurso multimedijos ir kompiuterinio dizaino studentė. Pavasario semestrą praleisiu Limkokwing kūrybinių technologijų universitete, Malaizijoje.